دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
27 شهريور 1402 - 10:47

مفهوم جدیت در دشمنی و مقابله به شدت جدی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم بیرجند و زاهدان، حماسه اربعین امسال را نشانه‌ای از بیداری ملت ایران توصیف کردند: «دشمن در دشمنی خودش و در نقشه‌کشی خودش جدی است، ما هم در مقابله با دشمن به شدت جدی هستیم.»
نویسنده : حسین عبدالهی فر
کد خبر : 15113

پایگاه رهنما:

مفهوم جدیت در دشمنی میان دو طرف به معنای کوتاه نیامدن و انصراف یکی از طرفین است. بنابراین، دشمنی دشمنان ملت ایران تاکتیکی و موقتی نیست و از مقوله‌های راهبردی است که تغییر در آن به سادگی و آسانی انجام نمی‌شود.

مصادیق جدیت دشمن در کینه‌توزی و برنامه‌ریزی علیه ملت انقلابی ایران این است که می‌بینیم وقتی در تلاش برای انحراف در مسیر انقلاب اسلامی و انشقاق در صفوف انقلابیون شکست خورد، به حمایت از شاه می‌پردازد و از کشتار انقلابیون حمایت می‌کنند. وقتی نمی‌توانند مانع قیام ملت ایران شوند، از بختیار نخست وزیر ملی‌گرای او حمایت می‌کنند تا شاید سلطنت را حفظ کنند. وقتی نمی‌توانند پیروزی انقلاب اسلامی را به تأخیر بیندازند، روی نفوذ در دولت بازرگان حساب و برای محدود کردن قیام به داخل ایران تلاش می‌کنند، وقتی لانه جاسوسی امریکا به تسخیر درآمده و روند نفوذ و توطئه از داخل به شکست می‌انجامد، به حمله مستقیم روی می‌آورند، با افتضاحی که در طبس به بار می‌آورند، به کودتا و حمایت از گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلبان می‌پردازند، و مقابل رویش درخت انقلاب اسلامی، جنگ نیابتی را دستور کار قرار داده و برای جلوگیری از شکست صدام در مقابل ملت ایران به اندازه‌ای او را مسلح می‌کنند که ناگزیر به حمله نظامی علیه وی می‌شوند.
پایان پیروزمندانه جنگ تحمیلی دشمن را به فکر تمرکز بیشتر برای تغییر نرم‌افزار جوانان ایرانی انداخت که تهاجم فرهنگی، شبیخون، ناتوی فرهنگی از جمله برنامه‌های عملیاتی آن بود. این درحالی بود که تحریم‌های اقتصادی، تسلیحاتی، علمی و فنی با تمام توان علیه ملت ایران ادامه داشت. ناکامی‌های پی درپی در جنگ‌های نرم و سخت و نیمه سخت دشمن را به فکر برنامه‌ریزی برای جنگ‌های هوشمند و ترکیبی واداشت. لکن هم اکنون به جای پذیرش واقعیتی به نام شکست در جنگ ترکیبی سال گذشته مشغول برنامه‌ریزی برای برگزاری نخستین سالگرد اغتشاشات بوده و هرچند بر شکست دیگری واقف است، اما همچنان برای ایجاد شکاف‌های قومی و مذهبی و قطبی‌سازی فرهنگی و اجتماعی بر سر موضوعاتی مانند حجاب اجباری و اختیاری تلاش می‌کند.
بی شک شکست‌های پی درپی در جبهه دشمن به علت استقامت مردم ایران است که در تقابل با دشمن از دشمن جدی‌تر هستند.
نشانه‌های جدیت ملت ایران در مقابله با دشمن علاوه بر عبور از همه چالش‌ها و موانعی که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی ایجاد کرده‌اند، رویکرد معنوی، فرهنگی و استقبال روزافزون از آیین‌های مذهبی و حضور در مراسمات ملی و انقلابی است.
جدیت، اما در تقابل ملت ایران با قدرت و قوت بیشتری ادامه دارد که نمونه بارز آن را می‌توان در برگزاری مراسم اربعین سالار شهیدان مشاهده کرد که هر سال پرشورتر از سال قبل برگزار می‌گردد. مراسمی که ۴۰ سال پیش اثری از آن نبود و امسال با ۲۲ میلیون زائر برگزار شد.
رویه روبه رشدی که در صحنه هایی، چون مراسمات عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، شب‌های احیای ماه مبارک رمضان، مراسم غدیریه، اعتکاف جوانان در نیمه ماه رجب، ایثارگری مردم در کمک‌های مؤمنانه، حمایت از کودکان بی‌سرپرست، نقش جوانان در گروه‌های جهادی، حضور در راهپیمایی‌های مختلف، بزرگداشت مراسمات انقلابی و تشییع جنازه شهدا و تجلیل از مقام آن‌ها مشاهده کرد.
براین اساس بود که مقام معظم رهبری موضوع جدیت در دو طرف را مطرح و با تبیین مفهوم جدیت در ملت ایران فرمودند:
بحمدالله ملّت ما هم بیدار است. بنده به بیداری ملّت عزیزمان خیلی خوش‌بین و امیدوار هستم، به خاطر تجربه چهل و چند ساله ــ نه به خاطر شعار و رجزخوانی و مانند اینها، که تجربه کرده‌ایم، دیده‌ایم ــ و به خاطر آنچه انسان در جوان‌های این کشور می‌بیند: این وفاداری‌ها، این محبّت‌ها، این اخلاص‌هایی که نشان داده می‌شود، این حضور‌های خوب [مثل]این اربعین نشان‌دهنده امید است. باید با همین قوّه، با همین انگیزه، با همین ایمان پیش رفت

ارسال نظرات